Cum îți cauți spațiu pentru afacere

Căutarea unui spațiu pentru o nouă afacere ori dacă vrei să te muți într-un spațiu mai mic/mare cu actuala afacere poate fi plină de surprize. Și asta pentru că, la fel ca piața spațiilor de închiriere pentru locuit, piața spațiilor comerciale nu este omogenă. Vei găsi tot felul de proprietari, mulți dintre ei hrăpăreți și incapabili de concesii.

De exemplu, dacă spațiul nu e amenajat de loc, e doar o hală, pe unii nu îi interesează că prețul cerut de ei e cât pentru un apartament mobilat. Și dacă investești în grupuri sanitare, gresie/faianță – chestii pe care nu le mai poți lua dacă vei pleca din nou, pe mulți îi bucură că rămân cu spațiul frumos amenajat, dar nu scad cheltuielile respective din prețul cerut pe chirie.

Așa că trebuie să cauți toate ofertele de pe piață, ca să ai din ce alege. Sunt multe variabile. Cel mai potrivit ar fi un website ca SpatiiComerciale.ro, unde, după modelul pentru persoane fizice Imobiliare.ro, poți căuta oferte de închiriat spații pentru afacere aplicând tot felul de filtre.

Pentru început, îmi place prima pagină simplificată gen motor de căutare Google. Mai jos de câmpul de căutare am găsit scurtături spre categorii de oferte și anume -Spații industriale de închiriat- defalcate pe orașele importante, birouri de închiriat, spații comerciale de vânzare, etc.

Pe mine mă interesează astăzi spațiu pentru -să zicem- o covrigărie pe care vreau să o deschid. Stau în București, așa că acesta va fi orașul ales. Spațiu îmi trebuie vreo 10-20 mp. Să vedem ce găsim.. Aleg închiriere și orașul în primă fază. Mi se deschide lista cu ofertele, dar important că în aceeași pagină găsesc și filtrele pe marginea paginii, așa cum ne-am obișnuit cu ele de la magazinele online de electronice. Filtre sunt localitate, suprafață, chirie netă, chirie pe metru pătrat, tipul de spațiu și opțiuni.

Îmi place că odată bifat un filtru pagina se reîncarcă imediat, aplicând acel filtru. În targetul meu s-au încadrat astfel 28 de spații. Navighez acum în pagina cu harta, pentru că vreau să văd care dintre spațiile filtrate se află aproape de zonele traficate care mă interesează pentru viitoarea mea afacere cu covrigi.

Din nou o surpriză plăcută. Spațiile pe care le-am filtrat se regăsesc pe hartă, nu trebuie să o iau de la început. Trebuie să recunosc că nu am avut încredere că se va întâmpla așa. Acum văd că unele prețuri sunt cu roșu, altele cu albastru. Nu știu încă de ce… nu sunt cele mai mari sau cele mai mici cu una dintre culori… după vizionarea câtorva dintre ele tot nu m-am lămurit. Așa că o primă bilă neagră.

Acum mi-a venit ideea de a-mi face cont, să văd ce beneficii am ca utilizator logat. O altă părere negativă ar fi că n-am văzut un text sau imagine care să mă anunțe de ce ar fi util să îmi fac un cont ca vizitator, înafară de posibilitatea de a plasa anunțuri. Odată intrat în cont văd și opțiunea de a salva anunțuri pentru o revizuire ulterioară.

Cele mai multe anunțuri au cel puțin 1-3 poze, unele până la 10. Asta e foarte bine, mai ales cu exteriorul și interiorul prezentate bine, cu lumină suficientă pentru a convinge pe cel care caută să și sune. Dar există și anunțuri fără poze, și asta nu îmi place. Eu pentru spațiu de locuit nu am sunat la nicio persoană care nu pusese poze lângă text. E pierdere de timp. Se pot încasa bani pe anunț, dar sunt sigur că la o statistică despre posesori de spații contactați, raportul e ceva de genul 1 la 20 în favoarea celor cu poze. Nu e vina SpatiiComerciale.ro aici, fiecare utilizator care dă anunț ar trebui să își dea seama. Și poate website-ul poate face mai mult în a-l convinge.

O ultimă părere e despre afișarea incompletă a numărului de telefon în anunțuri. Este o parte bună pentru website și posesorul anunțului în sine, le arată acestora câți dintre vizitatorii anunțului au fost interesați și de număr. De ce altceva ai vrea să afli tot numărul dacă nu să suni? Probabil 99% dintre cei care dau click pe număr ca să îl afle pe tot vor și suna. Astfel website-ul are o statistică și se poate gândi pe viitor să reformateze pagina cu detalii, dacă numărul de acțiuni dorite e inferior numărului prognozat sau dorit.

Dacă vrei să oferi și tu o părere despre acest website și să ai șansa de a câștiga un Nexus 10, scrie pe blogul tău părerile, sfaturile pe care le ai pentru ca vizitatorii să se descurce cât mai ușor printre paginile lui.

Îți place? Dă mai departe!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest

Un comentariu la „Cum îți cauți spațiu pentru afacere

  • 1 martie 2013 la 00:10
    Permalink

    Interesant site-ul, din pacate pentru orasul meu nu apar decat 2 spatii pe care le stiu deja, iar tarifele sunt no comment. Oricum cred ca scriu si eu in articol si nu neaparat ca sa castig Nexus-ul ci pentru simplu fapt ca apreciez site-urile gandite cu cap.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.