Football Manager 2012 review

Football Manager 2012 este probabil cel mai așteptat joc de management fotbalistic pentru PC al acestui an. Cum ne-a obișnuit deja până acum, echipa de la SEGA a lansat pe piață jocul până la sfârșitul anului, ceva mai devreme de data asta ce-i drept (în octombrie și nu în noiembrie sau decembrie, aproape de sărbători cum a fost anul trecut sau acum doi ani).

Primul lucru schimbat care se observă cu ușurință este grafica jocului, care se apropie ceva mai mult de FIFA-ul anilor trecuți. Chiar dacă jucătorii seamănă acum cu cei din realitate și grafica a fost îmbunătățită, pentru un pasionat de jocuri din categoria managementului fotbalistic acesta reprezintă un lucru prea puțin important (personal m-am obișnui cu grafica 2D cu care s-au consacrat). Totuși acțiunea jocului o să pară mai dinamică dacă se folosesc opțiunile director cam și behind goal cam, opțiuni noi, introduse în modul de vizualizare al jocului.

Un alt lucru inovator este permisiunea de a te muta dintr-un campionat în altul, de-a lungul carierei de manager. De exemplu dacă începi un sezon în Barclays Premier League, după ce interesul a scăzut față de acest campionat, poți alege să te muți în altă ligă (chiar și în altă țară), fără a fi nevoit să începi un joc nou și să o iei de la început. La nivel personal au fost introduse „sentimente”. Adică, în timpul unui meci au apărut opțiunile pep talks, body language și voice tone, care te aduc mai aproape de jucători și oferă o mai bună perspectivă asupra reacției:

De exemplu la pauza unui meci, dacă un jucător nu are sufienta încredere în sine, joacă cu o anumită nervozitate sau lipsă de încredere, aceste discursuri motivatoare îi pot schimba comportamentul și chiar întoarce soarta unei partide. Pep-talks-urile pot fi făcute la nivel individual sau la nivel colectiv (după câte se poate observa și în imaginea alăturată

După ce se termină o partidă apare meniul Matches & Results, unde se regăsesc informaţii sumare despre partidele jucate în etapa corespunzătoare. În acest mod de vizualizare se găsesc de data aceasta doar date privind rezultatul și numele marcatorilor, respectiv câte goluri a dat fiecare. Un minus aici față de Football Manager 2011, în care se preciza și minutul în care s-a înscris, putându-ți face o părere despre cursul jocului doar din rezumat, nefiind nevoit să cauţi punctele cheie ale meciului în alte meniuri.

Într-un astfel de joc de tip management fotbalistic un foarte mare rol îl au transferurile. Când vine vorba de transferat jucători, în Football Manager 2012 apare un lucru foarte interesant și util. Ofertele pentru un anumit jucător sunt cumulate într-un singur display, iar dacă este vorba de mai multe oferte pentru mai mulți jucători, s-a conceput un meniu special în care acestea sunt structurate. Un adevărat ajutor dat managerilor, care pot acum vizualiza și controla mult mai bine cererile de acest gen, indiferent dacă ele se referă la jucătorii doriți la club, jucătorii de care clubul nu mai are nevoie sau chiar ambele la un loc:

Totuși dacă ești hotărât să aduci un plus echipei cu un jucător de talie mondială, care are un palmares bogat, aici intervine opțiunea achievements, din profilul jucătorului. Realizările din întreaga carieră pot fi vizualizate structurat în funcție de trofeele câștigate, competițiile în care a jucat și așa mai departe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.