Informații, oameni, premii. Webstock 2013.
Am participat vineri, pe parcursul întregii zile, la cel mai mare eveniment de social media din România – Webstock. Invitația a venit din partea Evensys, evenimentul fiind organizat la JW Marriot Grand Hotel București.
Începând în ordinea din titlu, o să vă povestesc cum s-a trăit această experiență din perspectiva mea, în calitate de blogger dar și cunoscător al marketingului online și social media. O să omit cuvântul specialist până o să îmi spună cineva că am dovedit-o că aș fi. Un masterat un domeniu nu te face specialist, la fel cum un polonic în mână și o bonetă pe cap nu te fac bucătar. Lucrez în domeniu, dar vreau să mă specializez în SEM și social media; încă mai caut un proiect la care lucrează oameni de la care aș mai avea ce să învăț și să aplic zilnic.
Informațiile au fost structurate foarte bine de către vorbitori. Cei peste 130 de bloggeri acreditați, majoritatea cu ani buni de practică „sub centură”, au avut etaloane de comparație a activității lor. În prima sesiune, după cuvântul de deschidere al organizatorului, Cristian Manafu, ne-am trezit deja cu vânătăi virtuale sub ochi când Cabral a acuzat blogosfera de pasivitate și egoism, căci în loc de a-și uni puterile bloggerii se acuză care mai pe care. Eu am asistat cam uimit la speech, nefiind la curent cu războaiele personale ale scriitorilor de bloguri. Cererea lui e îndreptățită, oarecum aceeași cu a lui Zoso din prezentarea de mai târziu, despre blogging. Vali Petcu a spus că ar vrea să facă o serie de campanii mai mari, mai puternice decât cele din prezent, dar nu sunt destui oameni cu cititori mulți. Adică nu sunt destul de influenți.
Mirela Bucovicean – creatoarea Molecule F, un magazin online de haine în care doar designerii români expun modele, a prezentat cum să ai succes chiar și cu un început modest, cu o investiție mică. Îți trebuie tenacitate și răbdare pentru a duce proiectul la bun sfârșit. Și un val pe care să te sui.
Cristina Bazavan a povestit despre cum a învățat să învețe, cum oamenii din jurul ei au influențat-o și au format-o. Chiar dacă nu a înțeles pe loc ce se întâmplă, acum își aduce aminte cu recunoștință de acele persoane și întâmplări din viața ei. Un discurs motivațional care mi-a plăcut foarte mult.
În sesiunea de blogging și social media sala a fost neîncăpătoare.
Ceea ce vorbește de la sine despre calitatea oamenilor care urmau să vorbească.
A, că a preferat Vali Petcu să facă pe interesantul și a insistat cât nu trebuie cu glume pe seama unui antreprenor care deja și-a arătat valoarea… asta a fost excepția. Motivul glumei era lipsa activității pe blogul acestuia, însă după cum puteți citi acolo, Bobby a scris constant în ultima perioadă. Și foarte bine, aș putea spune. Oferă un mare ajutor pentru orice startup informațiile date de el. Nivelul la care a ajuns cu Solitaire Arena sper că îi face geloși pe mulți. Eu unul sunt, de ce nu?
Prezentarea lui Vali Petcu a fost și ea prețioasă pentru bloggeri, sunt lucrurile pe care insistă din totdeauna, doar că prezentate concis. Pentru cine a avut ochii cu adevărat deschiși ponturile vor fi utile.
Monica Jitariuc de la The Practice a prezentat lucrurile de făcut bine în blogging și social media. Obiectiv clar, fă-ți PR, hai în offline, creează o comunitate, laudă-te.
Radu Dumitru a avut o prezentare care m-a interesat foarte tare, vorbind despre search engine marketing, afiliere, bune practici în newslettere. Nu păcăli cititorii, la fel cum și tu nu vrei să fii păcălit. Afilierea e pe val de vreo 4 ani în România, și valul crește neîncetat. Profitshare și 2Parale sunt cele două sisteme în care mulți specialiști fac piața să se miște în direcția bună.
Despre
din gala Webstock sper că au vorbit destul cei din agenții, poate despre ei înșiși, poate unii despre alții, dar eu nefiind în industria publicității nu pot să am păreri care să mai ofere vreun insight. Unele proiecte le-am recunoscut, pe altele le voi căuta pe viitor să obțin detalii despre ele.Am lăsat la sfârșit distracția, care a fost prezentă pe tot parcursul zilei, organizatorul știind exact ce sponsori să aleagă pentru categoria de oameni vizată de eveniment. Reclame care zburau pe un pește-zeppelin controlat de la distanță, poze imprimate instant la standul HP cu promoterițe frumoase, televizorul nou și nelansat încă în România adus de LG (3D, smart, rezoluție 4K), soluții de securitate de la BitDefender, Vodafone sponsor principal, bere Staropramen la discreție și mâncare foarte bună.
Distracția de la sfârșit a fost în The Pub, care se află chiar în piața Universității. Un concept foarte tare și pe placul bloggerului căruia îi plac gadgeturile, pentru că acolo poți comanda bere, mâncare și chiar și muzică de la un touchscreen. Berea ți-o torni singur și se contorizează automat. Se face și un top cu masa care consumă cea mai multă bere. Cu siguranță o să revin în The Pub.
Per total o experiență utilă dar și distractivă. Organizare perfectă și oameni de valoare.